vineri, 26 aprilie 2013

Proiect 10 Cărți: Elevul Dima dintr-a șaptea

Încep proiectul cu una din cărțile cele mai dragi mie, "Elevul Dima dintr-a șaptea", a lui Mihail Drumeș. Dacă ați citit-o, probabil ARPET vă spune ceva, eventual vă aduce un zâmbet, dacă nu, ar trebui. Vreau să menționez de acum că am avut, până de curând, oroare de autorii români. Da, eram tâmpită. Este în exclusivitate vina sistemului de învățământ, care ne obligă să studiem cele mai îngrozitoare cărți scrise vreodată și care ne formează o impresie greșită despre autorii autohtoni.

Prima dată am citit-o undeva în generală, a doua oară, în clasa a IX-a, intenționez să o recitesc cât de curând.

Un rezumat găsiți oriunde, așa că n-o să-mi bat capul prea mult cu asta. O carte despre tineri visători și luptători, care sunt convinși că pot cuceri lumea și o pot schimba cu părerile lor.  Astfel, ei înființează A.R.P.E.T. [Asociația Română Pentru Expediția Transoceanică], care numără din ce în ce mai mulți membri, mobilizează elevii liceului și reușesc să-i facă să ia note din ce în ce mai bune [în A.R.P.E.T. nu erau primiți corigenții sau repetenții, nimeni nu-și dorește să înființeze o țară cu proști, până la urmă]. Se visează bravi coloniști, în luptă cu amazoanele pe care le vor învinge și le vor lua de soții. Grigore Dima, personajul principal, e îndrăgostit de Charlotte, fiica gazdei sale. Probabil asta e partea care m-a impresionat cel mai tare, dragostea adolescentină și sinceră dintre Grig și Lotte, care plănuiesc, într-un final, să moară împreună, dorindu-și chiar un mormânt comun.

MINI-SPOILER ALERT!

Cei doi nu au reușit să-și ducă planul de sinucidere până la capăt, fiind salvați. Ulterior, lui Grig i s-a spus că Charlotte a murit, ca dragostea pentru ea să nu fie o piedică în calea vieții pe care el ar fi trebuit s-o urmeze. După 12 ani, întors de la studii, Grig o reîntâlnește pe Lotte, acum mamă a doi copii. Cei doi plănuiesc să-și lase familiile nou întemeiate și să fugă împreună. Reușita sau eșecul lor în legătură cu acest plan...o găsiți în carte. :)

Ce m-a impresionat: discrepanța dintre ce fusese A.R.P.ET., prieteniile lor, iubirea pentru cântăreața de operă și Lotte și ce însemnau toate acestea pentru un Grigore Dima matur, un bărbat cu capul pe umeri. O carte deosebit de veselă și deosebit de tristă, care nu are cum să nu trezească sentimente dintre cele mai complexe, o recomand cu căldură. Echilibrul dintre aventură și dragoste este perfect, atmosfera tinerească este redată în cele mai intime detalii, identificarea cu unul din personaje se face foarte ușor.

Mi-ar plăcea să treceți pe aici și să-mi lăsați câteva impresii despre carte, după ce-o citiți. Spor la lectură!


5 comentarii:

Duduş spunea...

Doamne ce carteee 8->

miruneli spunea...

De-abia astept sa citesc aceasta carte :D
Mi-am dat astazi seama ca o pictura din cabinetul metodic e facuta de tine :))

Bloody Mary spunea...

Mă bucur că ți-am stârnit interesul. :D Ești cumva în Nr. 1? Că prin alte părți nu-mi amintesc să fi pictat. :)) Și creeeed că te referi la "Starry Night"? Semnată "Bloody Mary" într-un colț? :D

miruneli spunea...

Dap, din Nr. 1 sunt :D Pictura e semnata Bloody Mary 2010 in colt, asa mi-am si dat seama ca e a ta, m-am gandit ca nu e multa lume care sa se semneze astfel ;;)

Bloody Mary spunea...

:D Asta e?

http://roman-shymko.com/wp-content/uploads/2012/05/starry-night-original.jpg

Mai am una, cu două sirene, dar nu mai găsesc poza. Ăla nu e semnat. Sunt două sirene în jurul unui glob. Mai e pe acolo? :D