marți, 21 mai 2013

Despre plăcerea de a-ți face toate plăcerile

E ok să îți îngăduiești câte un lucru care-ți face plăcere, din când în când. Toți facem asta, cu simplul scop de a ne menține pe linia de plutire. E ca o supapă prin care eliberăm stressul, ocazional. Și e perfect.

Toți avem plăceri vinovate. Mai puțin eu. Eu am doar plăceri, pentru că vinovată nu mă mai simt, în niciun caz. Obișnuiam să trăiesc fără păreri de rău. A urmat o perioadă în care m-am simțit ultimul om, în care îmi era rușine de mine, îmi era rușine că exist. Încă mă trezesc dimineața și nu sunt sigură că pot să fac față unui val de oameni pe parcursul zilei. Definiția dată de DEX este următoarea: HEDONÍSM s. n. Concepție etică potrivit căreia scopul vieții este plăcerea; cultul plăcerii. – Din fr. hédonisme Filosofia mea de viață în momentul actual este un hedonism zen, două concepte care se bat cap în cap și pe care eu mi le însușesc în același timp. Mai precis, încerc să ating o împăcare cu sinele nerefuzându-mi nimic. Niciodată. Am ajuns la concluzia că mi-a părut rău prea mult, că mi-am pierdut ani gândindu-mă la șanse ratate, că n-o să ajung prea departe ca om cu gândirea asta.

Așadar, acum, nu-mi mai refuz nimic. Orice vreau-fac. Orice simt-fac. Și la început a fost foarte, foarte bine. Am fost într-o stare nirvanică continuă. Scop atins, deci. După un timp, evident, așa cum se întâmplă când ți-e bine prea mult timp, am început să mă obișnuiesc cu starea asta și s-o văd ca pe o stare normală, banală. Așa că am căutat alte și alte chestii cu care să mă relaxez. M-am plictisit și de cărți, m-am plictisit și de băutură, m-am plictisit și de sport. Am fost în faza țigărilor cam două săptămâni, acum au devenit banale și enervante, la fel ca orice altceva. Momentan, desenez. Urât, abstract, linii ferme, trasate adânc. N-am desenat niciodată frumos, nu pot decât să pictez. 


Singurul lucru pe care mi-l refuz constant este somnul. Din lipsă de timp. Și asta face ca orice altă activitate aducătoare de plăcere de moment să fie prost făcută, iar plăcerea obținută-de o intensitate slabă. Acum două zile am dormit 30 de minute. Astăzi încerc să termin o carte, și nu reușesc decât să reintru în depresie. Beau un Twinings și scriu, și scriu, și scriu...

0 comentarii: