luni, 20 mai 2013

Impersonal

Tribut lui Martin Page-"O perfectă zi perfectă".

Câteodată, nu vreau nimic mai mult decât să-mi zbor creierii. Sistemul de învățământ din țara asta o să mă distrugă. Mai trag un fum, mai dau pe gât o gură, mai învăț trei cuvinte, îmi mai bag picioarele o dată, de două, de trei ori. De câte ori e nevoie. Mai trec de un cancer la plămâni, mai fentez un infarct, totul e bine, Ceaușescu a căzut, e Revoluție, trăiască România cea liberă, în care Kent-ul se fumează, nu se dă pe sub mână! Simt cum țigara fumată încearcă să-mi spună ceva. Mori. Dar nu e genul ăla de mori suav, ca șoptit de o amantă, nu, e un "mori" sec. Un mori "zboară-ți creierii". Un mori și atât, doar mori odată. Ceaușescu și poporul! Ness cu Fanta, n-avem altceva mai bun. Zece minute de televizor, după care mă mai gândesc dacă mai mor odată, s-ar putea să fie deja prea mult pentru seara asta. Parc-ar mai merge un cui, în sicriu sau în gură sau în perete, e bun un cui la casa omului. BANG! Bang, bang, he shot me down... Mai merge un pic de comunism, cu o felie de pâine prăjită și ceai. Ia cu Earl Grey, să nu ți se-aplece. Bang, bang, I hit the ground... Doar mori odată. N-ai să vezi, drogule, nunu, nu azi! Azi TRĂIESC. Cu tine, prin tine, nu contează cum, important e doar că azi trăiesc, iar tu ești acolo, în amintirea mea, la fel de viu ca întotdeauna, la fel de vie. Bang, bang, that awful sound... Bâz, bâz, Nancy Sinatra și VNV Nation, și țigări și cafea, hai, murim și noi azi, sau mai așteptăm puțin? Așteptăm să vină mâine, sau nu mai așteptăm nimic? E 16 decembrie, Timișoreni, azi nu mai murim aiurea, azi murim pentru patrie și posteritate, murim pentru faimă și pentru dreptate! Muriți voi pentru dreptate, eu mor doar așa, ca hobby, în timpul liber. E plăcut să-ți vezi cerebelul pe gresia din baie, la 6:03 dimineața. Mă scuzi, ai ceva la ochi. Dada, chiar acolo. Era o rămășiță din nervul optic, gata, ai luat-o. Bang, bang, my baby shot me down...


0 comentarii: