luni, 9 septembrie 2013

Paiul din ochiul prostului

M-au inspirat băieții ăștia să folosesc mai mult cuvântul "prost", cu toate că mi s-a reproșat că ar fi o exprimare dură. Nu. Nu este. Dur este să spun că ești un idiot cretinoid care merită exterminat fără să clipesc, infecție purulentă a Pământului. Dar n-am zis asta, am zis doar... prost.

Era un proverb cu paiul din ochiul altuia și bârna din ochiul nostru. Care, explicat, s-ar traduce prin faptul că îi criticăm pe alții, dar nu ne uităm în primul rând la noi. Greșit, în ceea ce mă privește, foarte greșit. Mă uit întâi la mine. Îmi place ce văd. Pe urmă mă uit la alții și îmi vine să plâng, să râd și să-i extermin în același timp.

Pe lumea asta există două categorii despre care o să vorbesc acum: proștii și nesimțiții. Prin proști mă refer, desigur, la ignoranți, nu la persoane cărora materialul genetic nu le poate oferi mai mult. Ăia sunt scuzați. Pe sistemul: și-a bătut natura joc de ei destul, nu-i nevoie s-o fac și eu. Proștii ăștia sunt mulți și nenorociți. Iar dacă le arăți prostia, nici măcar n-or să stea puțin pe gânduri, înainte să se rățoiască la tine, cum aș face eu. Nici n-o să gândească înainte să te lovească/contrazică, cum aș face eu. Nu. Ei or să treacă direct la acțiune. Și toată ideea acestor paragrafe lungi și goale este faptul că proștii ăștia par a fi chiori. Mi-am dat seama acum, tot rotind plăci de gresie în Sims 3, că pot să scriu eu până-mi pică degetele, categoria către care tind n-o să citească. Sau o să citească și o să-mi sară în cap, cum se întâmplă de obicei, fără să treacă prin filtrul gândirii întâi. Eu scriu, deci, pentru oameni relativ deștepți. Pentru realiști. Și pentru cei care râd la umorul meu fin/negru/rareori vulgar, dar nu înțeleg ideea din spatele postării. Care nu-și dau seama că faptul că e expusă în mod amuzant nu diminuează problema, ci doar o face mai accesibilă, în speranța că poate convertesc vreun prost. Proștii ăștia trebuie BĂGAȚI CU OCHII ÎN MONITOR. Bârna aia din proverb trebuie îndesată bine în ochii lor, până iese pe partea cealaltă, ca să VADĂ că sunt proști și să VADĂ unde greșesc.

Cât despre nesimțiți, principiul e același. Mai am uneori obiceiul să mai scriu [pe blog sau pe Facebook] scurte adresări grupului de oameni pe care-l cunosc, în speranța că or să se simtă și ei că sunt niște jegoși. Evident, jegoșii nu s-au simțit NICIODATĂ, dar oameni care n-au avut legătură cu ce-am zis eu, oameni al căror bun simț îl depășește până și pe al meu, oamenii ăia au sărit de poponeț în sus imediat. Luăm bârna din paragraful anterior și LE-O ÎNFIGEM ÎN...ochi, desigur, în celălalt ochi, ca să poată constata faptul că pe lângă proști, ei mai sunt și nesimțiți.

Undeva în clasele 1-4, învățătoarea ne-a spus ceva ce a rămas memorabil în familia mea. Nu mai știu dacă asta era exprimarea exactă, dar...: "Nu vă mai spun cum sunteți!.....nesimțiților ce sunteți!"

P.S.: Către toți cretinoizii care au impresia că eu n-o să mai scriu doar pentru că sunt ei deranjați. HA. Marș, la muncă! Lumea are nevoie și de Epsiloni, dacă am fi toți Alfa și Beta ne-am strânge de gât între noi...

P.S.2: Uitați, o poză drăguță, care explică scurtele mele momente de drăgălășenie.

3 comentarii:

Mucegai spunea...

O fo foarte amuzant și ușor să te urmăresc până la faza cu poza, unde n-am mai priceput nimic, dar nimic in afara faptului că ai copiat o memă de pe undeva (și n-ai pus link la sursa) care ar trebui să...
Să ce? Dacă ai chef explică. Ca pentru proști, știi tu cum.
:P

Bloody Mary spunea...

Nu mai știu de unde e poza, că aș fi pus link bucuroasă. Am găsit-o pe Facebook, la un moment dat, și am salvat-o. Ideea din spatele ei e că nu ne dăm seama ce răi și încruntați suntem, iar când o facem, trecem în extrema cealaltă. :D

Mucegai spunea...

Hă hă, eu începusem (vroiam) să înțeleg că suntem încruntați până ne adresează careva o vorbă bună care să ne facă să gandim. Mă lepăd cu plăcere de această teorie care chiar nu mi se potrivește.